06-24 kliendiinfo +372 616 0245

Kasutustingimused

Rongipileti ostmisel ja kasutajakonto loomisel meie veebimüügikeskkonnas nõustute käesolevate tingimustega. 
 

Teenuse pakkujad 

EKraanipilt teenuse pakkujatest

Piletite hinnad 

Elron.pilet.ee keskkonnas on toodud kõik veebis müüdavate piletite hinnad. Kõik hinnad on näidatud eurodes ja need on lõplikud – hindadele ei lisandu täiendavaid makse ega tasusid. 

Täiendav info piletihindade ja soodustuste kohta on leitav meie kodulehelt: 

  • Valga-Riia piletihinnad https://www.vivi.lv/en/ 

  • Riia-Vilnius piletihinnad https://ltglink.lt/en 

Võimalikud makseviisid 

Elron.pilet.ee keskkonnas saab tasuda pangalingi vahendusel ning Visa ja Mastercard maksekaartidega. 

Pileti kättetoimetamine 

Pileteid on võimalik soetada: 

  • Siseriikliku reisi korral: Elroni sõidukaardile (üksikpiletid, perioodipiletid ja raha laadimine kaardile) või e-posti (üksikpiletid). Elron ei vastuta ostuprotsessis kasutaja sisestatud info (nt sõidukaardi number või e-posti aadress) õigsuse ega ostetud piletite kolmandatele osapooltele kättesaadavaks saamise eest ebaõige meiliaadressi sisestamise või kolmanda isiku ligipääsu tõttu kasutaja meiliaadressile. 

  • Rahvusvahelisel reisil on võimalik soetada üksikpileteid e-posti. Elron ei vastuta ostuprotsessis kasutaja sisestatud info (e-posti aadress) õigsuse ega ostetud piletite kolmandatele osapooltele kättesaadavaks saamise eest ebaõige meiliaadressi sisestamise või kolmanda isiku ligipääsu tõttu kasutaja meiliaadressile. 

 

Kasutajakonto 

Piletimüügisüsteemi kõigi funktsioonide kasutamiseks on kliendil võimalik luua kasutajakonto, kasutades selleks e-posti aadressi ja määratavat salasõna. Kasutajakonto võimaldab: 

  • osta Elroni sõidukaardil oleva raha eest pileteid ka veebist; 

  • kuvada kõiki ette ostetud pileteid ja ostuajalugu; 

  • mugavalt kuvada rongis sõiduõiguse tõendamiseks e-postile ostetud pileti QR-koodi; 

  • hallata enda ja oma pereliikmete sõidukaarte. 

Ostetud piletite kasutamine 

Piletite müük veebis lõpeb tavaklassi piletite puhul 5 minutit enne rongi väljumist valitud peatusest; 1. klassi pileti puhul 30 minutit enne rongi väljumist algjaamast.  

  • Siseriikliku reisi korral – kui Te ei jõudnud soovitud rongile veebist piletit osta, saate selle soetada rongis piletimasinast või klienditeenindajalt. Palume tähele panna, et rongis ostes on piletite hinnad kallimad kui veebis (täpsem info https://elron.ee//piletiinfo/piletid). 

Eelmüügist ostetud üksikpileti puhul tuleb rongis sõiduõiguse tõendamiseks esitada klienditeenindajale: 

  • Siseriiklikul reisil – vastavalt valitud pileti kättetoimetamise viisile kas sõidukaart või pilet välja prinditult, elektrooniliselt seda võimaldava seadme ekraanilt PDF-kujul või kasutajakonto kaudu. 

  • Rahvusvahelisel reisil – pilet välja prindituna või elektrooniliselt seda võimaldava seadme ekraanilt PDF-kujul või kasutajakonto kaudu. 

Ostetud üksikpiletid kehtivad üksnes sellel reisil, kuupäeval ja peatuste või tsoonide vahel, mille kasutaja on ostu sooritades valinud. 

Perioodipiletid annavad õiguse sõita piiramatu arvu kordi kasutaja valitud perioodil ning kasutaja valitud peatuste või tsoonide vahel. 

Sooduspiletid kehtivad üksnes koos soodustust tõendava dokumendiga (http://elron.ee/piletiinfo/piletid). 

Sõidukaardile laetud raha saab kasutada pileti eest tasumiseks nii Elroni rongides kui ka (kasutajakonto olemasolul) veebis. Kasutajakontota sõidukaardile laetud rahaga veebis tasuda ei saa. 

Elron ei vastuta ostuprotsessis kasutaja tehtud valikute õigsuse eest (nt pileti liik, sõidu kuupäev, valitud väljumine). 

Rahvusvahelise otsepileti täispileti hinnale ei rakendu täiendavad soodustused, kui tegemist on otsepileti erihinnaga, mis kehtib juhul, kui üks alg- ja lõpp-peatus on Leedu territooriumil ning üks alg- ja lõpp-peatus on Eesti territooriumil.  

Ostes rahvusvahelise otsepileti Eesti territooriumil asuvate ja Läti territooriumil asuvate peatuste vahel, kujuneb piletihind kombineerituna operaatorite peatustevahelistest hindadest. 

Pileti ostmisega kohustub reisija kinni pidama reisijateveo eeskirjast. 

 

Ostetud piletite tagastamine 

Eelmüügist soetatud pileti võib tagastada Elroni kodulehe kaudu või meili teel ([email protected]). 

Tagastamissoov koos tõendusega kehtiva pileti olemasolu kohta tuleb esitada hiljemalt 60 minutit enne piletil märgitud rongi väljumist. Hilisemal pöördumisel pileti maksumust ei hüvitata. 

Eelmüügist ostetud pileti maksumus tagastatakse teenustasuta üksnes Elroni kodulehe vahendusel Elroni sõidukaardile. 

Kui piletiraha tagastamissoov saadetakse meilile ja/või soovitakse raha tagastamist arvelduskontole, arvestatakse tagastatavast summast maha teenustasu 1 euro. Kui pileti maksumus on alla 1 euro, siis piletiraha ei tagastata. 

Elroni piletikassades on võimalik esitada kirjalik avaldus pileti tagastamiseks, raha kassades ei tagastata. Piletikassas esitatud tagastamissoovi puhul arvestatakse tagastatavast summast maha teenustasu 1 euro. 

Juba ostetud pileti muutmiseks tuleb reisijal olemasolev pilet käesoleva korra kohaselt tagastada ja soetada uus pilet. 

Perioodipileti puhul tagastatakse pileti maksumus, arvestades sellest maha summa, mis vastab kasutatud päevade pikkuse perioodipileti hinnale. 

Perioodipileti tagastamiseks tuleb tagastamissoov saata aadressile [email protected]. Perioodipileti eest tagastatakse piletiraha Elroni sõidukaardile ilma teenustasuta. Kui soovitakse piletiraha tagastamist arvelduskontole, arvestatakse tagastatavast summast maha teenustasu 1 euro. Pilet tühistatakse tagastussoovi kättesaamise päeval või järgnevast kuupäevast ning ostetud perioodipileti maksumusest arvestatakse maha pileti maksumus kasutatud päevade ulatuses. Kui tagastatav summa on alla 1 euro, siis piletiraha ei tagastata. 
Tagasiulatuvalt perioodipiletit ei tagastata.  

Euroopa Liidu välisesse panka sõidupileti maksumuse tagastamise kulud kannab taotluse esitaja. Vedaja kannab vastuvõtva panga kontole üle summa, millest on eelnevalt maha arvestatud teenustasu 1 euro ja ülekandva panga hinnakirjas kehtestatud ülekandetasu. Kui ülekande- ja teenustasu kokku ületavad tagastatava(te) sõidupileti(te) maksumuse, siis piletiraha Euroopa Liidu välisele pangakontole üle ei kanta. Vastuvõtva panga kehtestatud tasu(d) tasub tagastuse taotleja vastavalt vastuvõtva panga hinnakirjale. 

Pileti maksumus tagastatakse pangakontole viie tööpäeva jooksul alates pöördumise ja nõuetekohase tõenduse ning vajaliku lisainfo (nt pangakonto number ja omaniku nimi) saamisest. 

Valga-Riia piletite tagastamise tingimused https://www.vivi.lv/en/ 

Riia-Vilnius piletite tagastamine tingimused https://ltglink.lt/en 

Piletite hüvitamine 

Elron hüvitab kirjaliku avalduse alusel üksikpileti maksumuse reisijale täies ulatuses: 

  • Siseriikliku reisi puhul: kui rong hilines 30 või enam minutit võrreldes sõiduplaanis ette nähtud saabumisajaga sihtkohta. 

  • Rahvusvahelise reisi puhul: 25% piletihinnast, kui rong hilines 60 või enam minutit ja 50% piletihinnast, kui rong hilines 120 või enam minutit võrreldes sõiduplaanis ette nähtud saabumisajaga sihtkohta. 

Pileti hüvitamiseks saab reisija täita pileti tagastamise avalduse kodulehel või saata e-kirja [email protected] 

Perioodipileti kasutajatele hüvitatakse hilinenud reisi maksumus üksikute või korduvate hilinemiste või tühistamiste korral kirjaliku avalduse alusel. Hüvitamise eelduseks on rongis kontrollitud sõidupilet koos kehtiva sõiduõigusega. Hüvitatava summa suurus on: 

  • 0,5 päeva maksumus, kui pileti kehtivus on 1–5 päeva; 

  • ühe päeva maksumus, kui pileti kehtivus on üle 5 päeva. 

Esimese klassi piletiga reisijale hüvitatakse pilet, kui reisijale ei ole tagatud istekoht esimeses klassis. Hüvitamine toimub kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud avalduse alusel. 

Hüvitamisele kuuluvad täiendavad mõistlikud kulud riigisisesele asendustranspordile juhul, kui Elron ei taganud sõiduplaanijärgset reisi ning reisijale ei tagatud asendustransporti väljumisajast järgneva kahe tunni jooksul. Kõigi teiste kaasnevate kahjude hüvitamist menetletakse juhtumipõhiselt ja vastavalt kehtivatele õigusaktidele. 

Taotluses tuleb esitada vähemalt: 

  • pileti ostukorvi number või pileti originaal või selle koopia; 

  • asendustranspordi kulude hüvitamise soovi korral peab reisija esitama kuludokumendi originaali või selle koopia, mis tõendab asendustranspordile tehtud kulutusi; 

  • Elroni sõidukaardi number või ühiskaardi number, reisija arvelduskonto number koos ees- ja perekonnanimega, kui hüvituse ülekandmist  soovitakse arvelduskontole; 

  • Elroni vastava päringu korral muud vajalikud andmed. 

Hüvitustaotlus tuleb saata aadressile [email protected] (täpsem info (http://elron.ee/piletiinfo/pileti-huvitamine). Hüvitust saab taotleda ka Elroni kodulehel, täites tagastamisavalduse. 

Hüvitise väljamaksmise otsustab Elron viie tööpäeva jooksul alates pöördumise ja nõuetekohase tõenduse ning vajaliku lisainfo (nt pangakonto number ja omaniku nimi) saamisest. Kõigi asjaolude väljaselgitamiseks võib antud tähtaega pikendada mõistliku aja võrra, teavitades sellest klienti eespool nimetatud tähtaja jooksul. 

Valga-Riia piletite hüvitamise tingimused https://www.vivi.lv/en/ 

Riia-Vilnius piletite hüvitamise tingimused https://ltglink.lt/en 

 

Kaebuste menetlemine 

Reisijatel on õigus pöörduda Elroni poole kirjalike kaebuste, märgukirjade ja avaldustega (edaspidi: avaldus) Elroni teenuse kvaliteedi ja muu veoteenusega seonduva osas. 

Avaldusi saab esitada: 

  • Elroni kodulehel asuva „Tagasiside“ vormi kaudu (http://elron.ee/uldinfo/tagasiside-vorm); 

  • postiga aadressile: AS Eesti Liinirongid, Vabaduse pst. 176, 10917,Tallinn; 

Kaebused kolmandate isikute poolt osutatud teenuste kohta edastab Elron võimalusel isikule, kes kaebuse aluseks oleva asjaolu eest vastutab. Kaebused raudteeinfrastruktuuri kohta (ooteplatvormid, jaama ja platvormide valgustus jms) edastatakse raudteeinfrastruktuuri valdajale. Kaebuse edastamisest teavitatakse ka kaebuse esitajat. 

Elron annab põhjendatud vastuse hiljemalt 15 kalendripäeva jooksul või, õigustatud juhtudel, teatab reisijale, millisel kuupäeval mitte rohkem kui kolme kuu jooksul alates avalduse esitamisest võib ta oodata avaldusele vastust. 

Avalduse esitajal on õigus igal ajal esitada kaebus Tarbijakaitseametile, mille kontaktid leiab aadressilt www.tarbijakaitseamet.ee. 

Täpsem info on leitav reisijateveo eeskirjast. 

 

Töödeldavad andmed ja nende kasutamine 

Elron piirdub andmete kogumisel vähimaga, mis on vajalik klientide kvaliteetseks teenindamiseks. Piletimüügisüsteem säilitab piletite ja isikute kohta järgmisi andmeid: 

  • e-posti aadress 

  • sõidukaardi number 

  • pileti liik 

  • pileti kehtivuse andmed (reis, algus- ja lõpuaeg, lähte- ja sihtpunkt) 

  • pileti hind ja müügikanal 

Pileti ostmise ja kasutajakonto loomisega annab klient Elronile nõusoleku andmete töötlemiseks ja kasutamiseks alljärgnevalt: kasutajakonto ja soetatud piletite toimimise tagamiseks ja selle kontrollimise võimaldamiseks, kasutajale pileti kättetoimetamiseks, perioodipileti kehtivuse lõppemisest teavitamiseks, erakorralise reisiinfo edastamiseks (reisi ulatuslik hilinemine, tühistamine vms erakorraline juhus). 

Muud isikuandmete töötlemise viisid on toodud Elroni isikuandmete töötlemise juhendis, millega on võimalik tutvuda Elroni kodulehel. 

Rahvusvahelise reisi korral kehtib LTG Link piletimüügikeskkonnast ostetud piletite puhul  LTG Linki isikuandmete kaitse teatis ja Vivi piletimüügikeskkonnast ostetud piletite puhul Vivi isikuandmete kaitse teatis

Rahvusvahelise reisi korral on teenust osutavad raudtee-ettevõtjad LTG Link, Vivi ja/või Elron, kes võivad edastada üksteisele nende valduses olevaid reisijate isikuandmeid, kui selline edastamine on vajalik selleks, et vastuvõttev vedaja saaks nõuetekohaselt täita ostetud pileti alusel reisijaga sõlmitud veolepingut, täita tema suhtes kohaldatavaid õiguslikke kohustusi või tegeleda reisijate poolt reisi ajal esitatud taotluste, kaebuste või päringutega seoses kõnealuse raudtee-ettevõtja osutatavate teenustega.  

 

Isikuandmete kaitse 

Isikuandmete vastutav töötleja on AS Eesti Liinirongid, isikuandmete volitatud töötleja on piletimüügisüsteemi teenusepakkuja AS Ridango. 

LTG Link piletimüügikeskkonnast ostetud piletite osas on isikuandmete vastutav töötleja UAB LTG Link ja  Vivi piletimüügikeskkonnast ostetud piletite osas AS Pasažieru vilciens (Vivi). 

Elron tagab enda valduses olevate andmete kaitse parimate kaasaegsete füüsiliste, organisatsiooniliste ja tehnoloogiliste infoturbemeetmete abil. 

Isikuandmete töötlemine ja kasutajaõigused 

Isikuandmete kustutamine 

Kliendil on õigus isikuandmete töötlemiseks antud nõusolek igal ajal tagasi võtta, nõuda isikuandmete töötlemise lõpetamist ja kogutud isikuandmete kustutamist. Eelnimetatud isikuandmete töötlemise nõusolekut ei saa tagasi võtta tagasiulatuvalt. Isikuandmete kustutamise korral säilitatakse süsteemis ainult teave kustutamise kohta. Isikuandmete kustutamine ei ole universaalne ning võib jätta mõningaid jälgi kaudsetest isikuandmetest nagu sõiduinfo, mida ei ole võimalik otse üksikisikuga seostada, kasutamata selleks lisaks eraldi hoitavat teavet, mis kustutatakse. 

Isikuandmete päring 

Kliendil on õigus igal ajal nõuda teavet kasutusel olevate isikuandmete ja nende eesmärkide kohta. Piletimüügisüsteem ei säilita isikuandmeid kauem, kui on vajalik nende toimingute teostamiseks, mille jaoks andmed esitati. 

Õigus andmete ülekandmiseks 

Kliendil on õigus igal ajal nõuda andmete väljastamist masinloetavas vormis. Elron väljastab andmed CSV-formaadis. Nõude palume saata digitaalselt allkirjastatult e-posti aadressile [email protected]. Nõue rahuldatakse mitte hiljem kui 15 tööpäeva jooksul pärast avalduse kättesaamist. 

Küpsised 

Elroni piletimüügisüsteem kasutab küpsiseid. Küpsis on väiksemahuline tekstifail, mille veebilehitseja salvestab automaatselt kliendi kasutatavasse seadmesse. Küpsise eesmärk on hoida teavet kasutaja käitumisharjumuste kohta, et muuta veebilehe kasutamine mugavamaks. Elroni piletimüügisüsteem kasutab seansipõhiseid ja püsivaid küpsiseid. Kasutajal on võimalus oma seadme veebilehitsejas keelata salvestatud küpsiste kasutamine, muutes veebilehitseja vastavaid seadeid. Küpsiste mittekasutamisel võib juhtuda, et Elroni piletimüügisüsteem ei tööta korrektselt ja/või osad funktsioonid ei ole kasutajale kättesaadavad.