06-24 kliendiinfo +372 616 0245

MEV-1 tõstmine
12.06.2025 17:25

Saatsime manööverveduri MEV-1 Haapsalu raudteemuuseumisse

Neljapäeva, 12. juuni keskpäeval tõsteti Tallinnas Pääsküla depoos ehitatud 56 tonni kaaluv manöövervedur MEV-1 rekkale ja saadeti Elronist eriveosega Haapsalu raudtee- ja sidemuuseumi, kus sellest saab muuseumi uusim eksponaat.

„Uute Škoda rongide jõudmisega Eestisse on Pääsküla depoos järjest vähem ruumi ja peame kuni Soodevahe depoo valmimiseni olema ruumiga üha kokkuhoidlikumad,“ ütles Elroni juhatuse liige Märt Ehrenpreis. „Pääsküla depoos elektrirongi mootorvagunist ümber ehitatud MEV-1 kasutati aastatel 1997 – 2013 depoos reisirongide manööverdamiseks. Viimastel aastatel oli see kasutusel aga muuseumina – nii et kõige õigem koht tunduski sellele Haapsalu raudteemuuseum.“

Manööverelektriveduri nr 1 (MEV-1) ehitasid instruktorvedurijuhi Harry Saarma eestvedamisel Pääsküla depoo töötajad aastatel 1995-1997. Veduri aluseks on vana elektrirongi mootorvagun ER2-1032-02. Ligi 20 meetrit pikk MEV-1 manöövervedur kaalub 56 tonni.

“MEV-1 ehitati Pääsküla depoo territooriumil reisirongide manööverdamiseks, sest tollal ei olnud RAS Eesti Raudteel vastloodud Elektriraudtee AS-le eraldada diiselvedurit manöövritöödeks,” lisas Ehrenpreis.

Elroni rongipargis on 20 Stadler Flirt diiselrongi (2-,3- ja 4-vagunilised) ja 18 Stadler Flirt elektrirongi (3- ja 4-vagunilised). Seoses uute kahesüsteemsete Škoda elektrirongide ostmisega kasvab Elroni rongipark selle aasta lõpuks üle 40% - kokku  lisandub 16 elektrirongi (11 pikamaarongi ja 5 linnalähirongi). Praeguseks on Eestisse jõudnud juba 10 uut Škoda elektrirongi.

FOTOGALERII, VIDEOGALERII

 

 

Elron (AS Eesti Liinirongid) on riigile kuuluv operaatorfirma, mis korraldab Eesti Raudtee AS ja Edelaraudtee AS-le kuuluval raudteel reisirongiliiklust. 2024. aastal tehti Elroni rongidega 7,93 miljonit reisi.