30.05.2022

Huvi vedurijuhi ameti vastu on jätkuvalt suur

Uued rongijuhid Nõmme jaamas

Sel aastal oli huvi vedurijuhiks õppimise vastu suur – Elroni 10-le koolituskohale kandideeris 65 inimest.

Meie liikluskorralduse osakonna juhataja Magnus Roosma selgitas, et vedurijuhi õppesse saavad kandideerida kõik vähemalt keskhariduse ja B1 taseme eesti keele oskusega 20-aastased ja vanemad inimesed, kellel on huvi raudteesektoris töötamise vastu. Väljaõpe kestab veebruarist novembrini, sisaldades nii baasõpet, eksamiperioodi kui ka praktikat.

„Selle aasta veebruaris alanud koolitusprogrammi kandideeris kokku 65 inimest, kuid kuna Elronil on aasta lõpuks mahtu värvata juurde kuni 10 vedurijuhti, pääses konkursi raames õppeprogrammi 10 inimest – nende seas 8 meest ja 2 naist, kes avaldasid soovi alustada tööd vedurijuhina,“ selgitas Roosma.

Ta lisas, et veebruarist mai lõpuni väldanud üldkoolituses läbisid õppurid vedurijuhi ameti baasteadmiste õppe, mis on vajalik omandada kõigil vedurijuhtidel, sõltumata rongi tüübist või raudtee infrastruktuurist.
„Õppekava koosneb 10-st moodulist, mille raames õpitakse nii Eesti kui ka Euroopa raudtee regulatsioone. Suurim maht on suunatud raudteeseaduse, tehnokasutuse eeskirjade ja raudtee-ettevõtjate tegevus- ja veoeeskirjade tundmaõppimisele,“ lisas Elroni liikluskorralduse osakonna juht.

Üldkoolituse järel tuleb läbida Transpordiametis vedurijuhiloa eksam. Juhilubade kättesaamise järel ootab vedurijuhte ees veel viiekuuline sertifikaadiõpe koos eksamitega.

„Juunist novembrini praktiseerivad tulevased rongijuhid stražöörina ehk õpivad kogenud rongijuhi kõrval igapäevast tööd, et eduka praktika tulemusel juba novembri lõpust iseseisvalt vedurijuhina tööle asuda,“ rõhutas Roosma.

Sel aastal vedurijuhi õppega alustanud Janis Grigentša rääkis, et teda tõmbas vedurijuhi ametisse raudteerööbaste konkreetsus ja kindlus. „Vedurijuhi amet on pika ja huvitava ajalooga, mis annab minu jaoks tööle olulise väärtuse. Raudtee pakub kindlust, kuid samal ajal on tööpäevad variatiivsed ehk iga päev saab näha midagi uut,“ sõnas Grigentša. Ta lisas, et rongijuhina tööle asudes saab ta panustada inimeste igapäevasesse elukorraldusse, sõltumata nende ametist või asukohast. „Meie, vedurijuhid, oleme need, kes aitavad inimestel elada ja liikuda – jõuda kooli, tööle, koju või suvilasse või aidata pühade ajal pered kokku viia,“ nentis tulevane vedurijuht ootusärevalt.
Tema ootused rongijuhi tööle on peamiselt seotud raudtee infrastruktuuri arenguga - ta loodab, et uute rongide liinile tulekul tiheneksid nii rongide sõiduplaanid kui ka kasvaksid kiirused, et tagada paremaid ühendusi üle Eesti.

Ühena kahest naisest vedurijuhiks õppiv Triin Tepner lisas, et tema huvi raudtee ja rongide vastu on ajas kasvanud ning nüüdne õppeperiood on veelgi suurendanud ta huvi ja soovi rongijuhina tööle asuda. „Kuigi tehnoloogia areneb, siis loodan, et me saame raudteel veel pikalt ronge juhtida, sest selles töös peitub oma võlu, mida ei saa ükski automatiseeritud süsteem üle võtta,“ arvas tulevane naisrongijuht.

Elronis töötab 2022. aasta mai seisuga 104 vedurijuhti, novembris plaanitakse vedurijuhtide arvu suurendada 114-ni. Elron on järk-järgult suurendanud sõiduplaanide veomahtusid ja teeb ettevalmistusi uute rongide liinile tulekuks 2024. aasta lõpuks, mistõttu suurendatakse ka töötajate arvu.

 

Säästa aega ja raha - osta pilet veebist

Veebist ostetud pilet on 15% soodsam kui rongist klienditeenindajalt ostes.

Osta pilet