06-24 kliendiinfo +372 616 0245

Škoda rong testsõidul
06.08.2024 14:53

Elroni teine uus Škoda rong jõuab kolmapäeva öösel Pääsküla depoosse

Kolmapäeva, 7. augusti öösel kell 2:21 jõuab Pääsküla depoosse Elroni teine uus Škoda EMU Ev21 elektrirong. Rong teeb teekonnal Valgast Pääskülasse neli peatust.

“Teine uus elektrirong liigub Elroni depoosse läbi Eesti diiselveduri haakes. Rongi möödumist on võimalik näha kõikides Valga – Tartu – Tapa – Tallinna trassi peatustes,” ütles Elroni kommunikatsioonijuht Kristo Mäe. “Mõnes jaamas peatutakse ka pikemalt, et lasta mööda liinil olevaid reisironge,“ lisas Mäe. Rong jõuab Pääsküla depoosse 7. augusti öösel kell 02:21.

Uue rongi transportimise orienteeruv ajakava 6. - 7. augustil marsruudil Valga – Tallinn – Pääsküla:

jaam

saabumine

seisuaeg

väljumine

Lugaži

 

 

12:50

Valga

13:01

04:54

17:55

Sangaste

 

 

18:12

Keeni

18:25

00:08

18:33

Puka

 

 

18:53

Palupera

 

 

19:04

Elva

 

 

19:15

Nõo

 

 

19:26

Ropka

 

 

19:34

Tartu

19:56

00:20

20:16

Kärkna

 

 

20:33

Tabivere

 

 

20:43

Kaarepere

 

 

20:57

Jõgeva

 

 

21:10

Pedja

 

 

21:20

Vägeva

 

 

21:29

Rakke

21:41

00:05

21:46

Kiltsi

22:05

00:11

22:16

Tamsalu

 

 

22:30

Nõmmküla

 

 

22:36

Tapa

 

 

22:54

Aegviidu

 

 

23:21

Kehra

 

 

23:36

Raasiku

 

 

23:44

Lagedi

 

 

23:57

Ülemiste

 

 

00:06

Tallinn (Kopli)

00:21

01:30

01:51

Pääsküla

02:21

 

 

 

Esimene Škoda EMU Ev21 rong jõudis Eestisse 13. juunil ja 23. juulil algasid selle tüübikatsetused.

Tüübikatsed tehakse rongidele, mis pole varem Eesti raudteedel liikunud ja sellega tehakse kindlaks nende sobivus Eesti taristul liikumiseks ning on aluseks rongi sertifitseerimisel. Esimene uut tüüpi rong peab suuremate tehniliste vahejuhtumiteta sõitma reisijateta läbi 6000 kilomeetrit.  Tüübikatsetuste õnnestumise järel peavad kõik tarnitavad rongid läbima kontrollperioodi 5000 kilomeetrit ka liinitöös reisijaid teenindades. Kokku tehakse iga Eestisse saabuva rongiga vähemalt 70 erinevat testi.

 

Elektriline reisirong Škoda EMU 21Ev on kahesüsteemne ja sõidab nii 3 kV kui ka 25 kV kontaktkõrgus. Praegu testitakse esimest saabunud rongi olemasolevas 3kV võrgus ja alates veebruarikuust ka Eesti Raudtee ehitatavas 25kV kontaktvõrgus Tamsalu ning Jõgeva vahel. Uute rongidega plaanitakse reisijaid hakata teenindama Tallinn – Tartu liinil järgmise aasta septembrist, kui taristuomanik AS Eesti Raudtee on jõudnud kogu Tapa – Tartu raudteelõigu ära elektrifitseerida.

 

Elroni uued rongid:

  • Kokku saabub aastatel 2024 – 2026 Eestisse 16 uut Škoda elektrirongi, millest 11 on pikamaarongid ja 5 linnalähirongid.
  • Pikamaarongis on 236 istekohta (praegu 4-vagunilises 214), 15 rattakohta, toitlustusala, numereeritud istekohad.
  • Linnalähirongis on 262 istekohta (praegu 4-vagunilises 262, 3-vagunilises 188), 18 rattakohta.
  • Tallinn – Tartu liinilt vabaneva diiselrongide ressursi abil saab tihendada Narva ja Viljandi suundade graafikut.

 

 

 

Elron (AS Eesti Liinirongid) on riigile kuuluv operaatorfirma, mis korraldab Eesti Raudtee AS ja Edelaraudtee AS-le kuuluval raudteel reisirongiliiklust. 2023. aastal tehti Elroni rongidega 7,83 miljonit reisi.