06-24 kliendiinfo +372 616 0245

Elroni Škoda lühimaarong
18.04.2025 11:04

Eestisse jõudis esimene Škoda regionaalrong

17. aprilli varahommikul jõudis Eestisse esimene uus regionaalseks reisirongiliikluseks mõeldud elektrirong Škoda EMU 21Ev2. Kokku toodab Škoda Group Elronile viis regionaalrongi, mis hakkavad teenindama eelkõige linnalähiliiklust.

„Eestisse jõudis esimene uus Škoda linnalähirong, mis hakkab tulevikus teenindama eelkõige Tallinna lähiliine nii lääne- kui ka Aegviidu suundadel,“ ütles Elroni juhatuse liige Märt Ehrenpreis. „Regionaalrong on oma põhilises olemuses sarnane kaugmaarongiga, kuid selles on rohkem jalgratta- ja istekohti ja lühimaasõitude tõttu puuduvad äriklassid.“ 

Rongid ehitatakse valmis Tšehhi Vabariigis asuvas Ostrava tehases, misjärel transporditakse rongid mööda maanteed veokitel Riiga, kus lisatakse rongi keredele alusvankrid ja rongid viimistletakse. 

Kokku saabub aastatel 2024 – 2026 Eestisse 16 uut Škoda elektrirongi, millest 11 on pikamaarongid ja 5 linnalähirongid.

  • Pikamaarongis on 236 istekohta (praegu 4-vagunilises 214), 15 rattakohta, toitlustusala, numereeritud istekohad.
  • Linnalähirongis on 262 istekohta (praegu 4-vagunilises 262, 3-vagunilises 188), 18 jalgrattakohta (Stadler Flirt rongides on kuni 10 rattakohta).

Esimene Škoda EMU 21Ev rong jõudis Eestisse 13. juunil 2024 ja 23. juulil algasid selle tüübikatsetused.

Tüübikatsed tehakse rongidele, mis pole varem Eesti raudteedel liikunud ja sellega tehakse kindlaks nende sobivus Eesti taristul liikumiseks. Tüübikatsetused on aluseks Eestis uue rongitüübi sertifitseerimisele.

Esimene uut tüüpi rong peab suuremate tehniliste vahejuhtumiteta sõitma reisijateta läbi 6000 kilomeetrit. Tüübikatsetuste õnnestumise järel peavad kõik tarnitavad rongid läbima kontrollperioodi 5000 kilomeetrit ka liinitöös reisijaid teenindades. Kokku tehakse iga Eestisse saabuva rongiga vähemalt 70 erinevat testi.

Elektriline reisirong Škoda EMU 21Ev on kahesüsteemne ja sõidab nii 3kV kui ka 25kV kontaktkõrgus. Uute kaugmaarongidega plaanitakse reisijaid hakata teenindama Tallinn – Tartu liinil pärast seda, kui taristuomanik AS Eesti Raudtee on jõudnud kogu Tapa – Tartu raudteelõigu ära elektrifitseerida.

Regionaalrongid saab tuua liinile pärast rongide autoriseerimise lõppu.