06-24 kliendiinfo +372 616 0245

Lisaraskused Elroni uues rongis
04.08.2024 11:51

Algavad uue Škoda rongi koormustestid Eesti raudteel

Škoda Grupp koostöös Elroni ja Eesti Raudtee AS-ga alustab pühapäeval, 4. augustil reisirongi Škoda EMU 21Ev tüübikatsetuste raames uue rongi testimist täiskoormusega Pääsküla – Paldiski vahelisel raudteel. Rongi paigutatakse 47 tonni lisaraskusi.

„Esimene uut tüüpi rong peab suuremate tehniliste vahejuhtumiteta sõitma reisijateta läbi 6000 kilomeetrit. Algavate koormustestide puhul paigutatakse rongi 47 tonni lisaraskusi, et testida rongi liikumist ka maksimaalse lubatud reisijate arvu puhul,” ütles Elroni kommunikatsioonijuht Kristo Mäe. “Augusti teises pooles hakatakse aga Keila – Klooga raudteelõigul testima rongi toimimist maksimaalse lubatud kiiruse puhul.”

Tüübikatsed tehakse rongidele, mis pole varem Eesti raudteedel liikunud ja sellega tehakse kindlaks nende sobivus Eesti taristul liikumiseks ning on aluseks rongi sertifitseerimisel. Tüübikatsetuste õnnestumise järel peavad kõik tarnitavad rongid läbima kontrollperioodi 5000 kilomeetrit ka liinitöös reisijaid teenindades. Kokku tehakse iga Eestisse saabuva rongiga vähemalt 70 erinevat testi.

Elektriline reisirong Škoda EMU 21Ev on kahesüsteemne ja sõidab nii 3 kV kui ka 25 kV kontaktkõrgus. Praegu testitakse rongi olemasolevas 3kV võrgus ja alates veebruarikuust ka Eesti Raudtee ehitatavas 25kV kontaktvõrgus Tamsalu ning Jõgeva vahel. Uute rongidega plaanitakse reisijaid hakata teenindama Tallinn – Tartu liinil järgmise aasta septembrist, kui taristuomanik AS Eesti Raudtee on jõudnud kogu Tapa – Tartu raudteelõigu ära elektrifitseerida.

VAATA FOTOGALERIID lisaraskuste paigaldamisest uude Škoda rongi

 

Škoda EMU Ev21 tüübikatsetused - koormustest

FOTOD Aron Urb/Elron

 

Elroni uued rongid:

  • Kokku saabub aastatel 2024 – 2026 Eestisse 16 uut Škoda elektrirongi, millest 11 on pikamaarongid ja 5 linnalähirongid.
  • Pikamaarongis on 236 istekohta (praegu 4-vagunilises 214), 15 rattakohta, toitlustusala, numereeritud istekohad.
  • Linnalähirongis on 262 istekohta (praegu 4-vagunilises 262, 3-vagunilises 188), 18 rattakohta.
  • Tallinn – Tartu liinilt vabaneva diiselrongide ressursi abil saab tihendada Narva ja Viljandi suundade graafikut.

 

Elron (AS Eesti Liinirongid) on riigile kuuluv operaatorfirma, mis korraldab Eesti Raudtee AS ja Edelaraudtee AS-le kuuluval raudteel reisirongiliiklust. 2023. aastal tehti Elroni rongidega 7,83 miljonit reisi.