06-24 kliendiinfo +372 616 0245

Škoda rong
18.08.2024 08:56

Algavad Škoda rongi kiiruskatsetused Eesti raudteel

Škoda Grupp koostöös Elroni ja Eesti Raudtee AS-ga alustab esmaspäeval, 19. augustil uue Škoda rongi kiiruskatsetustega. Testsõite maksimaalse lubatud kiirusega tehakse Keila-Klooga raudteelõigul, kus on kasutusele võetud ka täiendavad ohutusmeetmed.

“Tippkiirusel testsõitude tegemine on üks osa rongide sertifitseerimisprotsessist,” ütles Elroni turundusjuht Mariis Adamberg. “Kiirustestide eesmärgiks on veenduda rongi stabiilsuses selle projekteeritud töökiirusel (160km/h).“ 

Tüübikatsed tehakse rongidele, mis pole varem Eesti raudteedel liikunud, sellega tehakse kindlaks nende sobivus Eesti taristul liikumiseks ning need on aluseks rongi sertifitseerimisel. Esimene rong peab suuremate tehniliste vahejuhtumiteta sõitma reisijateta läbi 6000 kilomeetrit, mille jooksul hinnatakse töökindlust ja vastavust lepingu tingimustele. Tüübikatsetuste õnnestumise järel peavad kõik tarnitavad rongid läbima kontrollperioodi 5000 kilomeetrit ka liinitöös reisijaid teenindades. Kokku tehakse iga Eestisse saabuva rongiga vähemalt 70 erinevat testi.

“ Katsetused toimuvad kiirustel kuni 176 km/h, raudteeohutuse tagamiseks on Keila-Klooga lõigul kasutusele võetud ka täiendavad ohutusmeetmed - ülesõidud ja ülekäigud on varustatud mehitatud valvega,” lisas Adamberg. “Palume kõigil raudtee läheduses olla eriti tähelepanelikud, ületada raudteed vaid selleks ettenähtud kohas ja teha seda suure valvsusega veendudes, et rongi ei tule. Kuivõrd testsõite tegev rong sõidab Niitvälja peatusest suurel kiirusel läbi ega tee seal peatust, siis on eriti oluline järgida kõiki ohutusreegleid ja raudteeületus teha vaid veendudes, et rongi kindlasti tulemas poleks.”

Elektriline reisirong Škoda EMU 21Ev on kahesüsteemne ja sõidab nii 3 kV kui ka 25 kV kontaktkõrgus. Praegu testitakse rongi olemasolevas 3kV võrgus ja alates veebruarikuust ka Eesti Raudtee ehitatavas 25kV kontaktvõrgus. Uute rongidega plaanitakse reisijaid hakata teenindama Tallinn – Tartu liinil järgmise aasta septembrist, kui taristuomanik AS Eesti Raudtee on jõudnud kogu Tapa – Tartu raudteelõigu ära elektrifitseerida.

Elroni uued rongid:

  • Kokku saabub aastatel 2024 – 2026 Eestisse 16 uut Škoda elektrirongi, millest 11 on pikamaarongid ja 5 linnalähirongid.
  • Pikamaarongis on 236 istekohta (praegu 4-vagunilises 214), 15 rattakohta, toitlustusala, numereeritud istekohad.
  • Linnalähirongis on 262 istekohta (praegu 4-vagunilises 262, 3-vagunilises 188), 18 rattakohta.
  • Tallinn – Tartu liinilt vabaneva diiselrongide ressursi abil saab tihendada Narva ja Viljandi suundade graafikut.