Elroni esindajad kohtusid maavanematega

0447_IMG_3719

Elroni juhatus kohtus eile Jõgeva ja Rapla maavanematega. Kohtumise teemaks oli uued sõiduplaanid ning levinud väited, justkui tooks uus aasta vähem ühendusi Eesti väikepeatustesse.

„Pea viimased 10 aastat pole siin riigis rongid peatustes nii tihti käinud, kui alates 1. jaanuarist,” selgitas Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. „Elron on koostöös riigiga suurendanud diiselrongide veomahtu 56% ning enamus sellest on suunatud tavaliinirongide käikupanekusse,” sõnas Ossip.

„Tõsi – paljud väikepeatused ei hooli kasvanud mahust ning soovivad endale täiendavaid väljumisi sinna, kus neid hetkel veel ei ole,” sõnas Ossip. „Me oleme võtnud kindla seisukoha, et meie partneriteks sõiduplaanide väljatöötamisel on maavalitsused,” selgitas Ossip.

Jõgeva maavanema Viktor Svjatõševi sõnul on maavalitsusele teada nt Tabivere valla soov paremate väljumiskellaaegade osas. Rapla maavanema Tiit Leieri sõnul on Rapla maakonnas sama soovi avaldanud Hagudi ja Keava peatuste kasutajad.

„Kokkuleppel Elroniga muudetakse osaliselt reisirongide graafikuid. Selle tulemusena paraneb kõigi sõitjate, eriti aga Tabivere elanike võimalus reisirongiga liigelda. Koostöö tulemusena viime sisse vajalikud muudatused ka bussiliikluses. Maavalitsus suunab edaspidised jõupingutused täiendavate, vaid Jõgeva-Tartu-Jõgeva marsruudil ja rohkemate peatustega sõitvate reisirongide kasutusele võtmisele,” selgitas Svjatõšev. Tema sõnul peaks uus sõiduplaan rakenduma maikuu lõpuks hiljemalt ning maavalitsusel on juba lähiajal võimalik seda valdadele lähemalt tutvustada.

Rapla maavanema Leier sõnul on selge, et väljumiste arv on kõigis maakonna peatustes kasvanud. „Meie peamine soov on ju seisnenud selles, et Tallinnasse saabumise ja väljumise kellaajad just tipptunniti oleks veelgi rohkem elanike soovidele vastavad,” selgitas Leier. „Möödunud kolmapäeval toimunud kohtumisel nägime, et Elron on konkreetselt antud kitsaskohad ka lahendamas,” teatas Leier. “Loomulikult jäävad osad väiksemad peatused, mille mured peame maakonnas proovima omalt poolt lahendada busside võimaliku etteveoga suurematesse peatustesse,” sõnas Leier.

Järgmise ühise tööna on maavalitsustel soov vaadata üle maakondlike bussiliinide sõiduplaanid selliselt, et oleks tagatud sujuv ümberistumisvõimalus rongilt bussile ja vastupidi. Juba täna eksisteerib väga palju bussiliine üle Eesti, mis toovad maakondade keskustes asuvasse raudteejaama ümbruskaudsete suur-asulate elanikud vahetult enne reisirongi väljumist ja vastupidi. „Elron soovib, et selline kord laieneks igale reisirongiväljumisele ning seda saavutame me ainult koostöös maavalitsustega,” lubas Ossip.

Arhiiv
Anna tagasiside

Esita küsimus

NB! Elron jätab endale õiguse avaldada teilt saadud teavet oma infokanalites, tagades teie anonüümsuse..
Teie sõnum on saadetud!
Vastame Teile kolme tööpäeva jooksul.
Täname tagasiside eest,
Elron
Saatmisel tekkis viga.
Palun proovige uuesti mõne hetke pärast.