Eesti Raudtee renoveeris Tallinn-Tapa raudtee ülesõidukohad

Reguleerimata_ulesoidukoht_520x390

12. septembril alustati tõkkepuude paigaldamist Lagedi-Aegviidu liini – Kulli, Aruküla, Parila, Jäneda, Lahinguvälja ja Mustjõe – ning Lehtse ülesõidukohtadele. Kõigile nimetatud ülesõidukohtadele paigaldati kaks tõkkepuud.

Möödunud aasta lõpus läks vahetusse ka automaatsignalisatsioon Aegviidu, Raasiku ja Kehra jaamaülesõitudel. Nimetatud jaamaülesõitudele paigaldati koos signalisatsiooni vahetusega ka tõkkepuud.

Eesti Raudtee investeeris Tallinn-Tapa liini ülesõidukohtade renoveerimisse üle 600 000 euro.

Tõkkepuude paigaldamisega paraneb liiklusohutus ülesõidukohtadel, mis on aktuaalne eriti sügis- ja kevadperioodil, mil päike on madalal.

Automaatsignalisatsiooni paigaldamine lühendab tõkkepuu suletuse aega, mis tõstab liiklusohutust raudtee ületamisel ning lühendab ülesõidukohtade suletuse aega.

Ülesõidukoha suletuse aeg arvutatakse vastavalt eelteatepiirkondadele, mille aluseks on veeremi maksimaalne lubatud kiirus 120 km/h ning autotranspordi minimaalne võimalik kiirus 8 km/h ja pikkus 30 meetrit. Antud parameetrid tagavad, et ülesõit on rongi tuleku hetkeks vabastatud ka juhul, kui auto alustab ülesõitu fooritulede süttides (juht ei märganud tulesid). Ohutuse huvides lisatakse 10 sekundit tõkkepuu langemiseks.

Minimaalne tõkkepuu suletuse aeg on seega 40 sekundit. Seda ülesõidukohal, millele raudteeveerem läheneb kiirusega 120 km/h ehk 33 meetrit sekundis. Kuna rong ei liigu alati maksimaalse lubatud kiirusega ning kaubarongidele lubatud liikumiskiirused on veelgi madalamad, võib ooteaeg vastavalt pikeneda.

Lisaks tunnistati kolm ülesõitu – Tiksoja, Vägeva, Tähtvere – TJA mõõtmiste tulemusel vastavalt Tehnokasutuseeskirja lisale 4 esimese kategooria ülesõiduks, mis eeldab ülesõidukohale tõkkepuu paigaldamist. Tõkkepuud on juba paigaldatud Tiksoja ja Vägeva ülesõitudele, järge ootab Tähtvere ülesõit, mis varustatakse tõkkepuudega lähiajal, sõltuvalt ilmastikutingimustest.

Ülejäänud Tallinn-Tapa raudtee ülesõidukohtadel vahetati välja kogu automaatsignalisatsioon koos LED fooripeadega, mille nähtavus autojuhile on oluliselt parem. Ilma tõkkepuudeta ülesõidu foorisignalisatsioon on veel vahetamata Moe ülesõidul, kuna tehnilise lahenduse järgi on vajalik suuremamahulisem kableerimistöö, mille teostamiseks on vaja eraldi projektdokumentatsiooni. Moe ülesõidu automaatsignalisatsiooni vahetus on planeeritud 2014. aasta esimesel poolel.

Arhiiv
Anna tagasiside

Esita küsimus

NB! Elron jätab endale õiguse avaldada teilt saadud teavet oma infokanalites, tagades teie anonüümsuse..
Teie sõnum on saadetud!
Vastame Teile kolme tööpäeva jooksul.
Täname tagasiside eest,
Elron
Saatmisel tekkis viga.
Palun proovige uuesti mõne hetke pärast.